Sunday, May 11, 2014

MY BELOVED FAMILY...



Ini gambar mama dan abah aku. Sayang diorang sangat-sangat. Abah aku selalu usaha nak penuhi hasrat dan permintaan anak perempuan tunggal dia ni. Macam-macan yang aku minta contohnya, pasang internet kat rumah, laptop untuk aku buat folio akaun, handphone baru, broadband dll. Dialah abah yang terbaik utk aku. Seterusnya mama aku. Mama aku pun sama macam abah aku jugak. Sejak aku belajar dekat UiTM Penang, macam-macam jadi kat aku. Contohnya, perut aku masuk angin, demam, selsema dll. Biasa la kalau kat rumah da orang jaga makan minum aku. Bila aku msg je kata aku rasa nak demam, mama aku ni cepat-cepat call abah aku suruh bawa aku p ambil ubat. Ekspress kan!! Kalau aku nak balik Alor Setar tapi lewat hari, dia akan suruh abah aku stay kat sana dan balik sekali dengan aku. Kebetulan abah aku kerja kat Butterworth, so setiap masa dia akan pantau aku. But now, abah aku dah kena tukar ke Perak. So aku tak boleh manja dengan abah aku dah. Kadang-kadang aku balik rumah makcik aku kat Balik Pulau. Makcik aku layan aku macam dia layan anak dia. Baik sangat.


Gambar atas ni gambar aku dan dua orang adik aku. Gambar ni diambil pagi sebelum kami p sekolah. Sempat lagi kan. Abah aku ambil gambar ni sebab adik aku yang tengah tu baru masuk darjah 1. Hari penting utk dia la. Abah aku ambil gambar ni sebagai kenangan utk dia. Sekarang adik bongsu aku tu dah berumur 10 tahun. Adik aku yang sebelah kiri aku tu sekarang berumur 14 tahun. Dia sekarang belajar dekat Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Syed Omar dalam aliran khas. 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.